Minden, ami: ezoterika, misztikum, hit, szépség, szeretet és fantázia...

 

Ha zenét akarsz hallgatni itt indítsd el

 Menü

 

Energia gyógyászat és Meditáció

Részletek a tibeti halottaskönyből

Reinkarnáció-karma

 
 

Kérlek a társalgóba csak olyant írj másról, amit magadról sem tartanál sértőnek. Más nickjét nevét ne használd, ha valamit írsz vállald a nevedet. A trágársággal magadat minősíted. Köszönöm, hogy betartod.

Társalgó.
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
átlátszó
 
Gnosztikus elv az emberben
Gnosztikus elv az emberben : A gnosztikus elv az emberben

A gnosztikus elv az emberben

Rózsakeresztes szellemtudomány  2008.04.27. 15:19

Rózsakeresztes filozófia

Bevezető tanfolyamunk keretében az Arany Rózsakereszt Szellemi Iskolája gnosztikus filozófiájának legfontosabb gondolataival és felismeréseivel foglalkozunk.

A gnosztikus tan a rózsakeresztes számára olyan forrás, amelyből él, amelyből erőt merít. A Rózsakereszt filozófiája egy gyakorlati utat ismertet.

A gnosztikus filozófia nem elvont tan, hanem gyakorlati, emberiség-megújító utat mutat be.

A tizenhárom előadás kapcsán különböző témakörök megbeszélésére lesz lehetőségünk. Az előadások egymásra épülő egészet képeznek. Ha tartalmukat nemcsak értelmileg fogjuk fel, hanem áthatolunk a lényeghez, akkor általuk megtapasztaljuk a valóságot. Ez a lényeg ugyanis mindünkben ott rejlik, és képes tiszta gnosztikus ismeretként megnyilatkozni bennünk.

Tudjuk, sokan mindig is arra törekedtek és törekszenek, hogy megjavítsák a külső életkörülményeket, és valami külső dologban találják meg életük beteljesedését. Ez gyakran egyre fokozódó önzéssel jár együtt. Az ebből eredő problémák szaporodnak, és egyre nehezebben oldhatók meg. Tartós fennállásuk esetén az ember mély válságba jut, külsőségekbe, a látszatba temetkezik. Mit sem tud már arról, ami az ő legmélyebb lényege. Ennek következménye többek között a bizonytalanság, a tájékozatlanság és magányosság.

Napjainkban annak is tanúi vagyunk, hogy sokan fordítanak hátat a hagyományos értékeknek és modelleknek, és egyéni, új élettávlatot keresnek. Egy ilyen pillanatban bizonyulhat a Gnózis útja sokak számára időszerűnek és nagy jelentőségűnek.

Ez az út nem új. Minden időben számtalan, a Gnózisra fogékony ember járta ezt az utat, teljesen különböző kiindulási pontokról útra kelve, és különböző feltételek között. Mivel az életkörülmények szüntelenül változnak, a Gnózis útját mindig új módon kell bemutatni és lehetővé tenni.

Az Arany Rózsakereszt Nemzetközi Szellemi Iskolája, a Lectorium Rosicrucianum, korunkban a gnosztikus ösvény gyakorlati és időszerű megvalósítására nyújt lehetőséget. A Rózsakereszt Iskolája a misztérium-iskolák ősrégi hagyományában gyökerezik, üzenete azonban korszerű. A mai ember erősen egyéniesedett tudatához fordul.

Ennek az iskolának megvan a maga fejlődéstörténete. Kapcsolatban van korábbi szellemi impulzusokkal, így az időszámításunk kezdetén működő gnosztikusokéval, az albigen­seké­vel, katárokéval és a 17. századi klasszikus rózsakeresztesekével.

Honnan ered a Rózsakereszt neve?

A modern Rózsakereszt Iskolája nevét a klasszikus „rózsakereszt” vagy a „Rózsakereszt Krisztián” névből vezeti le. A Rózsakereszt Krisztián név egy utalás, amelyet a klasszikus rózsakeresztesek használtak a 17. században.

Rózsakereszt Krisztián a Krisztusban újjászületett, így tehát teljesen megújult ember prototípusát jelképezi, aki egy valódi, szellemi megújulás megvalósítása által szívvel-lélekkel az emberiséget szolgálja.

A klasszikus rózsakeresztesek 1614-ben, 1615-ben és 1616-ban hozták nyilvánosságra három könyvből álló felhívásukat:
- A Rózsakeresztes Szerzet kiáltványát (Fama Fraternitatis),
- A Rózsakeresztes Szerzet hitvallását (Confessio Frater­nitatis), és
- Rózsakereszt Krisztián alkémiai menyegzőjét.
Ezek a kiáltványok olyan megújulásra hívnak fel, amelynek magában az emberben kell megtörténnie. Új szellemi megfontolásra szólítanak fel, és nagy hatást gyakorolnak az európai vallásos gondolkodásra.

A Rózsakereszt hagyatékának Catharose de Petri és Jan van Rijckenborgh által 1960-ban, Haarlemben kiadott magyarázata szerint a Rózsakereszt Krisztián név olyan embert jelöl, aki Krisztust követve egy szellemi utat jár be. Krisztus útja - így a magyarázat - egy via dolorosa, egy olyan út, módszer, életvitel, amely a rózsa megmunkálását tűzi ki célul. A rózsa az új lélek szépségét és tökéletességét jelképezi, és egy lappangó isteni elvet jelöl, amely a szív táján található.

A Lectorium Rosicrucianum ezt a szellemi utat korunk nyelvén magyarázza meg.

A Szellemi Iskolát 1924-ben Hollandiában alapították, és időközben a világ sok országában meghonosodott.

A szellemi vezetők, Jan van Rijckenborgh és Catharose de Petri gazdag irodalmi kincset hagytak hátra. Sok gnosztikus szövegről és iratról fellebbentették a fátylat, és így hozzáférhetővé tették őket a mai ember tudata számára.

Tőlük származik az olyan rendkívül lefátyolozott szövegek, mint A klasszikus Rózsakeresztesek kiáltványainak, Hermész Triszmegisztosz Cor­pus Herme­ti­cumának és Ta­bula Smaragdinájának, Lao Ce Tao Te Kingjének, a Krisztus után a 2. században Alexandriában működő gnosztikusnak, Valentinusznak tulajdonított Pistis So­phia evangéliumának, Tiánai Apollós Nuctemeronjának és sok más iratnak a magyarázata.

Az út, amelyet a modern Rózsakereszt Iskolája ismertet, a gnosztikus kereszténységen alapul, és a klasszikus misztérium-iskolák hagyományaira támaszkodik, azokéra, amelyek már sok évszázaddal időszámításunk előtt működtek.

A rózsakeresztesek szerint a kereszténység szoros kapcsolatban van az ősi misztérium-bölcsesség­gel, és nem más, mint a világért és emberiségért végzett szakadatlan gnosztikus fáradozás folytatása. A misztériumiskola tanulójának nemcsak egy tant nyújtanak át, hanem olyan utat is mutatnak neki, melyen egy magasabb életvalóságot élhet át.

Időszámításunk kezdetének gnosztikusai két természetrendet, két életteret különböztettek meg élesen. Szóltak egyrészt az ellentéteknek a 'Demiurgosz' által alkotott világáról, amelybe lesüllyedt az ember, másrészt az ismeretlen Isten világáról, az isteni természetről, a természetfeletti Pleromáról. Azt tanították, hogy ebből az Isten-természetből hívás indul ki a Demiurgosz világában raboskodó emberhez; hívás, amely az igazi ismeretnek az emberben rejlő gnosztikus vagy pneumatikus elvéhez szól. Ez a hívás a gnosztikusok tanítása szerint egy erő, egy sugárbőség: a Gnózis.

Ez ugyanaz az erő, amelyet Lao Ce Taonak, Hermész Pymandernek, a keresztény bölcsességtan pedig Krisztusnak nevezett. A Gnózist az ősbölcsesség összefoglalásának is tekinthetjük; mind­azon ismeretek egyesítésének, amelyek az eredeti, isteni élethez vezetnek, és összekötnek vele.

A keresők figyelmét minden misztériumiskola az emberben rejlő gnosztikus elvre irányítja. Ezt a transzcendens elvet olykor drága ékkőhöz, olykor nagy értékű gyöngyhöz, néha szikrához vagy gabonamaghoz hasonlították. A modern Rózsakereszt Iskolája a „szellemszikra-atom” fogalmát használja. A Pleromából jövő hívás szeretné felébreszteni ezt a szunnyadó elvet. Ez az emberben felhangzó, ébresztő „parancs”. Eszmélésének első foka az eredetére, az atyai házra, eltévedt létállapotára történő emlékezés.

Ez az emlékezés nagy ígéretet rejt. Annak az ígéretét, hogy az illető fogadhatja a Gnózist, vagyis az élő ismeretet. Ez az ismeret megtanít rá, hogy hogyan lehet visszatérni, hogyan lehet felébredni. A gyöngy dala című példázat, amelyet egy időszámításunk előtt működő zsidó-gnosztikus csoportnak, a mandeu­sok­nak tulajdonítanak, költőien fejezi ki ezt a lehetőséget. A dal arról a vándorútról szól, amelyen az eltévedt királyfi a gyöngyöt keresi, és amelyen visszatér az atyai házba. A gyöngy, amely egy kagylóba zárva mélyen a tengerfenéken fekszik, a szívben rejlő gnosztikus elvet jelképezi. Nagyon értékes, hiszen az igazság ígéretét hordozza magában. A belső elv képezi az igazságra nyíló ajtót.

A gnosztikusok a szívben lévő gnosztikus elvet szikrának vagy tűzelvnek is mondják. Ha ez a szikra lángra lobbantható, akkor ez a tűz az embert szellem, lélek és test szerint is folyamatszerűen megújítja.

A modern Rózsakereszt Iskolájának filozófiája ezzel kapcsolatban a transzfiguráció folyamatáról beszél. Ez a folyamat mindenkinél másképpen zajlik le, a jellemtől és a lehetőségektől függően. Mindenkit összeköt azonban a belső lénymag, a rejtett Isten-szikra: ebben mindenki egy. Ha az ember erre hangolódik, akkor tökéletesen új élettávlat felé közeledik, amelyben az igazság nyilvánul meg. Az igazság hasonlatos a Naphoz, amely mindenkire világít.

A világosságot mindenki másképp veszi fel és használja. Az igazság nem szavakban vagy tantételekben, hanem múlhatatlan elvként nyilvánul meg. Az emberben lévő gnosztikus magban rejlik, és egyúttal a kozmoszban mindenütt jelenlévően hat. Szakadatlan hívás árad belőle, az ember maglényéhez szóló hívás. Ezért ezt az utat csak az járhatja, aki maga felismeri és követi.

Ember, ismerd meg magad! - volt a delphi beavatótemplom kapuja felett olvasható szöveg kulcsmondata. Az egyik legrégibb gnosztikus evangéliumban, a Nag Hammadi iratok egy részét képező Tamás evangéliumban ez áll: Aki azt hiszi, hogy ismeri a mindenséget, önmagát azonban nem ismeri, az teljesen a hiányosságban marad. Továbbá: Aki megismeri önmagát, megismeri a mindenséget.

A gnosztikusok számára saját lényük ismerete tökéletesen egybeesik az igazság ismeretével, a Gnózissal. Ezért szeretnénk ezt a bevezető tanfolyamot a következő kérdéssel kezdeni:

Ki az ember, és mire törekszik? Életében mindenki törekszik valamire. Valamilyen módon mindenki azzal foglalkozik, hogy valamit elérjen vagy megvalósítson. Ez mozgásban tartja az embert. Érthető, hogy mindig hiányzik neki valami. Igyekezete, hogy ezt a hiányt megszüntesse, életének minden szintjére rányomja pecsétjét: ez megmutatkozik abban, hogy az anyagi javakból egyre többet kíván birtokolni, ki akarja elégíteni érzéki vágyait, és növekszik a biztonság iránti igénye. De abban is, hogy szabadságra és tökéletességre, védettségre, viszálymentes életre, igazságosságra és békére törekszik.

Ennek a törekvésnek az alapja és mozgatórugója az úgynevezett ősemlékezés. Az ősemlékezés az emberben élő nagy honvágy - egy már régen elveszett állapot után érzett tudattalan vágyakozás. Van valami teljesületlen az emberben, amely folyton előre unszolja, és amely békétlenségének, sőt megbékélhetetlenségének az oka. Akkor is, ha látszólag sokat elért.

Az alapvető érzés mellett, hogy hiányzik valami, annak a belső tudása is megvan, hogy ezt a hiányt valamilyen módon fel lehet számolni. Számos kísérlet tanúskodik arról a törekvésről, hogy csillapítsák ezt az ősi vágyat. Ennek sorozatos meghiúsulása egy alapvető ismerethiányra mutat rá.

Az ember fáradhatatlanul törekszik arra, hogy életét tökéletesítse. Cselekedeteinek mozgatórugója a tökéletességre irányuló törekvés. Meggyőződése, valamint személyes, politikai, kulturális és szociális téren vívott küzdelme fémjelzi ezt. Kimeríthetetlen az ötletek gazdagsága, amelyekkel megkísérli, hogy a világot tartós, eszményi állapotba hozza. Hatalmas mennyiségű energiát és munkát vetnek be, hogy a világ mulandóságát és hanyatlását feltartóztassák, és mindenki számára maradandóvá tegyék a békét és boldogságot.

Tekintettel azonban arra, hogy az ember gyakran éppen az ellenkezőjét éri el annak, mint amire törekedett, illúzióról kell beszélnünk. Ezek az illúziók tartják távol valódi életcéljától. A benne élő vágy - a nagy honvágy - úgy látszik, nem csillapítható ebben a természetben. Ez túlmutat valóságunkon.

Ez egy másik élet, egy másik valóság felé tereli. A benne lévő szellemi elv az ellentétek sokaságán át gazdag tapasztalatokhoz, s végül az önismeret követelményéhez vezeti őt. Szükséges, hogy felismerje az illúziókat, és felszámolja az alapvető ismeretekkel, a Gnózissal kapcsolatos hiányosságait, mégpedig úgy, hogy az alapvető megfordulás ösvényére tér.

A szóban forgó ismeret nem intellektuális tudást jelent. Nem szükséges, hogy az ember tovább művelje magát, és még több ismeretet gyűjtsön. Az egyetlen, ami szükséges, hogy az ősemlékezés alapján új tudatra ébredjen. Amilyen mértékben tovább művelődik az ember, úgy von egyre magasabb falakat a szellemi elv köré. Számtalan gondolata és kísérletei egyre erősebben kötözik őt az ellentétek világához. Pedig ennek a világnak mindössze az a célja, hogy fejlődési területként szolgáljon, amelyben az ember sok tapasztalaton keresztül áttörhet a gnosztikus tudatossá váláshoz.

Nos, az embernek viszont minden vágya az, hogy tartósan berendezkedjen ebben a fejlődési térben, melyet azért épít, hogy növekvő anyagi igényeit kielégítse.

Vajon meg tudja-e szüntetni az ember a gnosztikus tudatosság alapvető hiányosságait, megszabadulva így helytelen irányt vett életösztönétől?

Az alapvető megfordulás útján arról van szó, hogy az ős-vágyakozás eredeti, isteni forrása felé forduljon. Ebben rejlik az eredeti ember újjáépítésének kész terve, azé az emberé, aki hazatérhet a „Pleromába”, az atyai házba. Akiről a gnosztikus Igazság evangéliuma azt mondja: Ő maga az Igaz­ság. És az Atya őbenne van, és ő az Atyában, mert tökéletes, és osztatlanul az igazán Jóban van. Semmit sem nélkülöz, hanem nyugalom árad belőle, hiszen a Szellem üdíti őt fel.Az eredeti ember test, lélek és szellem szerint, egy hármas folyamatban éled fel. Ezt a folyamatot a kozmikusan ható Krisztus-erő teszi lehetővé. Ez az eredeti Isten-természetből jövő közvetítő erő, amely az emberben és körülötte hat. Benne mint lehetőség, körülötte mint hívás, hogy az igazi ember újjászületését megvalósítsa. Ha valaki hallgat erre a hívásra, akkor rátér az egyetlen, eredeti és megszabadító Igazsághoz vezető útra. Akkor újból felfedezi saját valódi azonosságát, valódi énjét, és - ahogy a Tamás-evangélium írja - „megkapja saját nevét”. Ha megismeritek önmagatokat, akkor titeket is megismernek, és tudni fogjátok, hogy az Atya fiai vagytok, aki él.Ezt a bevezető előadást Jan van Rijckenborgh Dei Gloria Intacta (magyarul: Isten dicsősége érintetlen) című könyvéből vett idézettel szeretnénk zárni.

E fejezetekben rejlő üzenet az ezoterikus embernek szól. Az ezoterikus ember arról ismer magára, hogy őt „az emlékezés szellemi ösztöne” hajtja; ez egy elsődlegesen tudatalatti kapcsolat egy elveszett Fénybirodalommal, egy elveszett gyermekkorra való emlékezés. Ez az állapot ellenállhatatlanul a rejtett dolgok világa iránt érzett vonzalmat kelt, és az idők folyamán elsüllyedt, eredeti létállapot szenvedélyes keresésére ösztönöz.

Ez a hajlam a tanuló vérében dúl, s így csak a múltból magyarázható, miközben az elődökhöz fűző vérkapcsolat is rendkívül jelentős szerepet játszhat benne, amint arra az ezoterikus világirodalom is elegendő bizonyítékkal szolgál.

Az emlékezés szellemi ösztöne a személyiség hordozóit bizonyos természetes-mágikus állapotba helyezi. A tanulóra egyéni múltja és a vérében megszólaló ősök is rányomták kitörölhetetlen pecsétjüket.

Ha a szellemi ösztönzés főleg a gondolkodási képességet érintheti, akkor az ezoterikus-tudományos kutatásra irányuló olthatatlan vonzalommal ajándékoz meg. Ha elsősorban az asztráltestben hat, akkor inkább a mágia gyakorlati oldala iránt kelt erős vágyat; ha pedig főképp az étertestben érvényesül, akkor látnokságra, tisztán-hallásra, vagy kifejezett intuícióra ad okot, és így tovább.

(Köszönjük megtisztelő figyelmüket.)

A gyöngy dala

Mikor még csak kicsiny gyermek voltam,
birodalmamban, Atyám házában laktam.
Örvendeztem azok gazdagságán,
kik jó ételekkel kis testem táplálták.
Mire felnőttem, mindent megkaptam,
földemről, keletről, útnak indulhattam.

Kincstárukból útravalót kaptam,
mit a hosszú úton magam elbírhattam [...].
Alán földnek sok aranyát kaptam,
ezüstöt a hatalmas Gazakból adtak.
Szép kalcedonkövet Indiából,
és sok gyöngyöt, a kusánok hazájából.
A nagy gyémántot is átnyújtották,
amivel még a vasat is elhasítják.

Ékköves ruhám tőlem elkérték,
míg utamon járok, nékem megőrizzék.
Arany palástommal is így tettek,
mely királyi magasságomra méretett.
Szövetséget is kötöttek velem,
szívembe írták, hogy soha ne feledjem:

„Mikor leérsz végül Egyiptomba,
hogy onnét elhozzad azt a drágagyöngyöt,
mit vészthordó sárkány őriz körbefonva,
ha a rút sárkánytól a gyöngyöt elveszed,
fényruhád tőlünk ismét elnyered.
A palást is újra tiéd leszen,
mely királyi magasságodra méretett.
Örökösünk leszel te, meglátod,
és szívedhez közeli felebarátod.”

Elindultam napkeletről, mentem,
haladtam két küldöttel kíséretemben.
Egyedül erőtlen voltam én ahhoz még,
hogy ezt a nagy utat nélkülük megtegyem.

Maishan határvidékén így átalhaladtam,
hol Kelet kalmárinak állomáshelye van.
Azután Babilon tájait is elértem,
Sarbug labirint-falai közé is betértem.
Egyiptomba így leértem lassan,
akkor kísérőim engemet elhagytak.

Nem tétováztam, szaporán, íziben
mindjárt a rút sárkány barlangjához mentem.
Barlangjához közel kerestem szállásom,
és vártam az éjszakát, sárkány elalvását,
hogy a drágagyöngyöt tőle elragadjam.

S miközben ott ekként hosszan várakoztam,
idegenek földjén, egy szál egymagamban,
megpillantottam egy délceg ifjú embert,
ki felkent szülőktől szabadnak született.
Kedves, tiszta, szálfatermetű volt,
napkeletről jött, törzsemből származott.
Egymással legott szövetségre léptünk,
titkomba avattam, barátokká lettünk.
Óva intett engem az egyiptomiaktól,
a tisztátalanokkal való találkozástól.

Hogy azt a nagy sárkányt ellenem ne küldjék,
magamra öltöttem azok viseletét.
Ezt az itt lakók miatt is tettem,
nehogy szemük előtt idegennek tűnjek,
és gyanút hogy egyikük se foghasson:
én a sárkány gyöngyét elcsenni kívánom.

Nem tudom miképpen, de mégiscsak rájöttek,
hogy idegen vagyok, messzi földről küldtek.
Csalárd módon kelepcébe csaltak,
minden földi jóval el is csábítottak.
A sok földi jót én sorban megízleltem,
hogy királyi sarj vagyok, menten elfeledtem;
s e sötét pillanattól kezdve
az ő királyuknak szolgájává lettem.

Még a nagy gyöngyöt is elfeledtem,
amiért szüleim egykoron elküldtek.
A jó ételektől nehézzé válva,
zuhantam az álom mélységes bugyrába.

Hamar megtudták, mi történt velem,
szüleim érezték, s szenvedtek miattam.
Nagy országukban szétkürtöltették,
hogy aki csak számít, kapuikhoz gyűljék.

Eljött Pártia sok fejedelme,
minden királya és napkeletnek bölcse.
Szabadító tervet kovácsoltak,
ne kelljen szenvednem tovább Egyiptomban.
Szívhez szóló levelet is írtak,
melyet - mint nemesek - mind aláírtak.

„Atyádtól, a királyok királyától,
napkelet úrnőjétől, édesanyádtól.
Másik fiunktól, jó testvéredtől,
ki nincs sosem távol szerető szívedtől.
Üdvözlet, üdvösség a távolban,
tenéked fiunk, a messzi Egyiptomban.

Ébredj fel, ébredj fel mélységes álmodból,
Levelünkben írott szavainkat halld meg!
Emlékezz, ki voltál: király ivadéka,
Ki most szolga-jármot vettél a nyakadba;
Idézd fel elmédben ékes öltözéked,
Arannyal átaltört gyönyörű ruhádat;
Emlékezzél vissza ama drágagyöngyre,
Miért Egyiptomba leküldöttünk téged!
Emlékezzél vissza pompás palástodra,
Mit újra felölthetsz, benne tündökölhetsz!

Neved ím beírva az élet nagykönyvébe,
testvéreddel te lész' házunk örököse!”

És mert Babilon veszélyt jelentett,
és a labirint démona is ott székelt,
a király a levelét lezárta pecséttel.

Mintha gyors röptű sas, madarak királya,
szárnyalt, ment a levél, szél szárnyain szállva.
Énhozzám elérvén rögvest megszólított,
majd beszélni kezdett: a szívemhez szólott.

És élő beszéddé változott egészen,
ajkaim csókjával pecsétjét feltörtem,
sorait rögvest olvasni kezdtem.
Ahogy olvastam, zokogtam, sírtam,
mert életre kelt, mi szívembe volt írva.

Mindjárt világosság gyúlt fejemben,
királyi sarj vagyok, újra ráébredtem,
s velem született szabadságom
az én népemhez nyomban visszavágyott.
A gyöngy emléke felcsillant bennem,
miért Egyiptomba leküldtek engem.

A vad sárkányhoz szólani kezdtem,
bűbájos szavakkal őt meg is igéztem.
Majd midőn Atyám nevét ráolvastam,
úrnőm és anyám nevével elaltattam,
és az álom mély szájába dobtam.

A drágagyöngyöt végre magamhoz vehettem,
miért egykor régen ideküldtek engem.
Egy percet nem vártam, hátat fordítottam,
s véle szüleimhez, hazámba indultam.

A mocskos, rossz ruhákat magamról ledobtam,
és mind magam mögött hagytam Egyiptomban.
Tétovázás nélkül, egyenest előre,
világosság felé, mentem Napkeletre.

A levél, mely engem álmomból felkeltett,
egész utamon is mindig előttem ment.
Ahogy egykoron felrázott a szava,
úgy vezetett engem fénylő ragyogása;
biztatott mindig, sürgetett, hogy menjek.
Szeretete vezetése alatt,
a nagy labirintust épségben elhagytam.
Balra Babilont is magam mögött tudtam,
a kalmár-kikötőbe, Maishanba vitt utam.

És alighogy Maisanba beértem,
Atyám hű kincstárnoka jött szembe vélem.
Mert hűségében nem kételkedtek,
szép palástom, s ruhám, az ékköveset,
melyeket egykoron, rég viseltem,
általa Hyrkanból elküldték elébem.

Elfeledtem én már e ruhák pompáját,
hisz még ifjúként hagytam őket Atyámnál.

Ékköves ruhám, ahogy észrevettem,
úgy tűnt nékem, mintha tükörképem lenne.
Általa láttam meg, ismertem magamra,
hogy egy létezőből mi két részre váltunk,
s most újra egy lettünk, egy test mindörökre.

A kincstárnokot, ki a ruhát hozta,
szintén úgy láttam, mintha két alak volna,
vagy tán két test, csak egymásba folytak.

A ruháim királyi pecsétet hordtak.
Kincseim a küldött két kezében voltak.
Kábultságból ekkor feleszméltem,
hogy csodás ruháim hozzám visszatértek.
Pompásan, sok színben tündököltek,
rajtuk az arany, gyöngy és drágakő fénylett.
A szálait mesterien szőtték,
varratait gyémánttal erősítették.

Az egész ruhán mint zafír fénylett
királyok urának halhatatlan képe.
A Gnózist láttam róla ragyogni,
és hallottam, ahogy így kezdett szólani:
„Ím én vagyok a tetteknek tette,
amint azt Atyám általam elvégezte.”

És ahogy a fény körbevett engem,
termetem azonnal növekedni kezdett,
mindezt a ruha ereje tette.
Királyi módon takart az ő ereje,
a kincstárnok kezéből kiröppent,
és amint odaért, nyomban rámszállt,
hiszen kezdetektől nekem szánták.

Amidőn hozzám ért, mindjárt felöltöttem,
színei pompáját is magamra vettem.
Arany palástomat vállamra takartam,
tündöklő fényébe beleburkolóztam.
Amint felöltöztem, magasba emeltek,
jó Atyámnak kapujához vittek,
hogy dicséret és hódolat legyen részem.

Én azonban fejemet hajtottam,
és jó Atyámnak nagyságát magasztaltam,
ki e ruhákat elküldte nékem,
kinek megbízását immár véghez vittem.
Így beteljesült számomra minden,
amit réges-régen megígértek nékem.

Mikor a sok szolgálóhoz értem,
Atyám tiszta szívből megörült énnékem,
hogy a kapuján újra beléptem.
Az élő szellem hangján szóltak csak róla,
őt dicsérte minden szolgálója.
A szellem énhozzám fennhangon így szólott:

Ruhádban, az ő kapuján át, vélem,
a királyok királyához most beléphetsz.

Véle kettesben, s a nagy drágagyönggyel,
királyok urának színe elé léptem.


1 (Christa M. Siegert Aus Manis Lichtschatz c. kötete alapján. Rozekruis Pers, Haarlem. Egyes részletek Sarkady Sándor műfordításából lettek átvéve. A Gyöngyhimnusz görög és szír változatban maradt ránk, a két szöveg bizonyos pontokon eltér.)

 

   

 

Kék Karácsony

 

 



 

 Lovagrendek

 

 
 

 

Ahová még érdemes benézni

 

 

 Kattints a képre a teljes mérethez!

 

bannerem

banner.jpg picture by AndreaBp86

 

bannerem

 

 

 

 

 

 

mesék,versek,képek 

 

 

  

 

 

 

  

 

 

VIDEÓK-KLIPPEK

 
 
mennyien vagyunk?
Indulás: 2006-02-26
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 

Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak    *****    Új kínálatunkban te is megtalálhatod legjobb eladó ingatlanok között a megfelelõt Debrecenben. Simonyi ingatlan Gportal